Credit Agricole

Klient

Crédit Agricole Bank Polska to bank uniwersalny, koncentrujący się na budowaniu długofalowych relacji z klientami, profesjonalnym doradztwie i przyjaznej obsłudze. Głównym filarem wprowadzonej w 2016 r. nowej strategii jest klientocentryczność. Elementem realizacji tego podejścia jest cykl eventów-niespodzianek.

Nasze zadanie

Naszym zadaniem jest kompleksowa organizacja eventów niespodzianek dla banku Credit Agricole pod hasłem spełniania niewypowiedzianych potrzeb Klientów. Głównym założeniem jest zaskoczenie Klientów, dzięki temu jesteśmy w stanie zaobserwować prawdziwe reakcje, zarówno uśmiech, jak i wzruszenie. Dla wielu z tych osób organizacja eventu i nieoczekiwana forma podziękowania ze strony banku staje się bardzo emocjonalna. Eventy organizowane są spontanicznie, dlatego na ich organizację mamy maksymalnie tydzień.

Realizacja

Koncepcja bazuje na:

  • kliencie i jego potrzebach,
  • docenianiu klientów i wsłuchiwaniu się w ich niewypowiedziane potrzeby,
  • wzbudzaniu pozytywnych emocji,
  • promocji w niekonwencjonalny sposób jako „bank z ludzką twarzą”.

 

Projekt podzieliliśmy na działania masowe (wydarzenia lub święta, np. najkrótszy dzień w roku, mroźna zima, Dzień Pisma Ręcznego) oraz indywidualne (sytuacje z życia naszych klientów, np. podziękowanie klientowi, który ugasił pożar w placówce, urodziny-niespodzianka).

Wskazane eventy niespodzianki zrealizowaliśmy w trzech miastach: Malborku, Warszawie i Toruniu, ale szykujemy się już do kolejnych.

W Malborku zaskoczyliśmy akcją niespodzianką bohatera – Pana Tomasza, który ugasił pożar w placówce banku. Pan Tomasz otrzymał informację, że w zakładzie pracy będzie kręcony materiał o funkcjonowaniu firmy i został poproszony o kilka słów w wywiadzie. Dzięki temu, montaż kamer nie był podejrzany. Gdy Pan Tomasz spokojnie odpowiadał na pytania, nasz zespół wraz z fanfarzystami, strażakami oraz przedstawicielami placówki Credit Agricole czekał z tortem i confetti na sygnał. Na znak ekipy przebywającej z Panem Tomaszem weszliśmy i zaskoczyliśmy bohatera banku wręczając mu drobne upominki.

W Toruniu przygotowaliśmy akcję w ramach Dnia Pisma Ręcznego. Zaprosiliśmy grafologa analizującego pismo Klientów. Każda z osób została poproszona o zapisanie trudnego zwrotu związanego z językiem bankowości. Następnie grafolog analizował pismo w zabawny sposób, wywołując dużo uśmiechów wśród Klientów. Na koniec wraz z ekipą filmowców wbiegaliśmy do pomieszczenia i pytaliśmy o reakcje. Wszyscy byli zaskoczeni.

Kolejno, w Warszawie wyprawiliśmy urodziny Panu Michałowi, który zwierzył się, że jest fanem Stand-upu. Z tego względu wraz z Wojtkiem Fiedorczukiem zorganizowaliśmy niespodziankę w placówce banku pod pretekstem podpisania FATCA. Klient został zaproszony przez przedstawiciela banku i niczego się nie spodziewał.

Wojciech w żartobliwy sposób nawiązał do przyczyny obecności Pana Michała w banku, dzięki czemu my zyskaliśmy czas aby przygotować tort i confetti i zaskoczyć Pana Michała.

Projekt zyskał spore poparcie wewnętrzne banku, otrzymaliśmy wiele pozytywnych opinii odnośnie nietypowych akcji oraz sporo pomysłów na kolejne wydarzenia. Materiały umieszczone w mediach społecznościowych, zwłaszcza na profilu na Facebook’u, cieszyły się większą niż zwykle popularnością (polubienia, komentarze, udostępnienia) i wzbudziły spore zainteresowanie odbiorców. Najważniejszym jednak rezultatem jest pozytywny odbiór klientów i ich reakcje bezpośrednio w trakcie akcji, co w długofalowej perspektywie przełoży się na pozytywny wizerunek banku wychodzącego poza schemat.

Efekty zobaczcie na naszym fanpage  FB oraz na kanale YT.